עתיד העסקים והשיווק – האונליין הוא המפתח להישרדות

תוך כדי ההכרזה על יציאה ממגפת הקורונה אנחנו מתחילים לקבל את הפרספקטיבה המשקפת את הלמידה שלנו מהמשבר. מה עסקים עשו לא בסדר? ומה הם הבינו נכון? אילו חברות התמודדו היטב עם המשבר ואילו לא? והכי חשוב, אילו שינויים עלינו לחולל כדי להתקדם?

מה אומרים המומחים לגבי הדרכים שבהן ניתן להפוך מודל עסקי לחסין בעתות משבר? ובכן, נראה כי העסקים שנהנו מהסיכוי לשרוד במהלך משבר הקורונה היו אלה שכבר עברו את המהפך. אלה שהחלו להשקיע באתרים אינטרנטיים ובכלי שיווק מקוונים חיוניים והכינו את מסדי הנתונים שלהם בצורה הטובה ביותר.

ניקח לדוגמה את חברת אמזון, שהתגלתה כאחת המנצחות הגדולות ביותר של תקופת הקורונה. חברת אמזון החלה לחשוב על דרך חדשה לעשיית עסקים לא לפני שנים, אלא לפני עשרות שנים, עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת.

כמובן שלאמזון היה מזל. כשרוב העולם היה תקוע בסגר בבתים, המכירות במסחר האלקטרוני עלו. אמזון הצליחה לנצל את המצב ולהרוויח מהמשבר הרבה יותר מכול חברה אחרת. אבל כדי להגיע למצב זה, נדרשו עשרות שנים של הכנה וראיית הנולד.

מציאת הזדמנויות בעתות משבר

לפי המומחים, מצבי משבר טומנים בחובם הזדמנויות מדהימות ליזמים. אנשים בעלי חזון יכולים למצוא הזדמנויות גם בתקופות של שפל כלכלי.

עד כמה השתנו פני הדברים, והאם גם השיווק חייב להשתנות?

רבות דובר על השפעות המשבר על השיווק. מומחי השיווק מצהירים, בין השאר, שמשווקים צריכים לספק יותר ערך, מותגים צריכים לשנות את הטון של המסרים שלהם, מחלקות השיווק צריכות למצוא דרכים חדשות למינוף נתונים ועוד.

עם זאת, נראה שתעשיית השיווק הולכת בלאו הכי בכיוון זה. ייתכן שהמשבר רק האיץ כמה מגמות. אחרי הכול, מגפת הקורונה שינתה כמה דברים, אבל לא כל כך הרבה. בני אדם לא השתנו. רובנו עדיין עשינו את רוב הדברים שעשינו גם לפני המגפה, פשוט עשינו אותם בדרך אחרת. למשל, עם שיחות וידאו, מסכות או ריחוק חברתי. רוב השינויים האלה הם פונקציונליים, ולפי המומחים המסלולים אולי שונים אבל הם מובילים לאותו מקום.

המשמעות היא שהשיווק לא חייב לעבור מהפך משמעותי. כמובן, שבגלל הקורונה מותגים רבים התאימו את המסרים שלהם למצב הדברים הנוכחי. עם התמקדות רבה יותר על ׳בפנים׳ מאשר ׳בחוץ׳, יותר דיבורים על ׳מקומי׳ מאשר ׳עולמי׳ – אבל אלה דברים זמניים.

מה שברור זה שבטווח הארוך הנוכחות המקוננת תהיה חשובה מתמיד. הדרך היחידה שבה מותגים יכולים להתכונן למשבר הפוטנציאלי הבא היא על ידי התמקדות בשיווק הדיגיטלי והגברת המאמצים המקוונים. לכן, אם אתם רוצים להכין את העסק, המותג, המוצר או השירות שלכם לשיווק דיגיטלי יעיל על ידי למידה מהטובים ביותר בעסק, עליכם להקפיד על בניית נוכחות דיגיטלית יעילה המתעדכנת ללא הרף.

מאמר זה נכתב בשיתוף appexpress בניית אפליקציות>>

העתיד של השיווק
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
אולי יעניין אותך גם