5 סוגי כותבי תוכן שכדאי להכיר

הכתיבה היא מיומנות לכל דבר ועניין. היא הביאה לעולם סופרים גדולים מרחבי העולם כמו טולסטוי או המינגוויי, ומהארץ – דוגמת מאיר שלו או שי עגנון. כן, רבים מאתנו נהנים לקרוא ספר טוב בזמן הפנוי שלנו בשבת בבוקר, אך הכתיבה משמשת אותנו מדי יום ביומו, ואיננו מודעים לה תמיד. תכנים טובים ואיכותיים ממלאים תפקיד חשוב בחיפוש בגוגל, בין אם אנו מחפשים מספרה ברמן גן או וטרינר למיצי החתול. אך מיהם אותם האנשים העומדים מאחורי התכנים המובילים אותנו אל השירות הנכון? מדובר באנשי מקצוע לכל דבר ועניין והם נקראים "כותבי תוכן".

הכותבים שמאחורי הקלעים

עם התפתחותו של האינטרנט גברה הדרישה מצד גוגל לתכנים איכותיים. לאור ריבוי התכנים שאליהם נחשף היום הגולש הממוצע, נדרשים בעלי האתרים לתכנים מקוריים שימשכו את תשומת לבו של הגולש, יגרמו לו להישאר באתר ולהתעניין בשירות. זה לא כל כך פשוט כמו שזה נראה ממבט ראשון, בייחוד עבור אנשים שאינם רגילים לכתוב מאמרים דרך קבע. משום כך, בעלי עסקים רבים פונים לכותבים המקצועיים במטרה לקבל תכנים איכותיים ולהעלות אותם באתר שלהם בכל שבוע כדי להראות פעילות. 

נא להכיר: 5 טיפוסים של כותבי תוכן

כשם שפרצופיהם של כותבי התוכן שונים, כך גם סגנון הכתיבה שלהם שונה. אמת, אתם יכולים לכוון את הכותבים שלכם באמצעות דגשים החשובים לכם, אך בסופו של דבר לא תוכלו להשפיע הרבה על הסגנון. מסיבה זו, כדאי לבחון את תיק העבודות של הכותב ולראות אם אתם אוהבים את מה שאתם קוראים. אך מעבר לכך, מכיוון שאתם עתידים להיתקל בכותבים שונים, כדאי לעמוד קצת על טיבם ועל סוגיהם:

הכותב שעובד לפי הספר

זהו הכותב שיעשה בדיוק אבל בדיוק את מה שביקשתם ממנו, ולא יסטה ימינה או שמאלה. הוא יכניס את מספר מילות המפתח המדויק, בהתאם לדרישות, וירחיב בהתאם לבקשותיכם. בסופו של דבר תקבלו מאמר מסודר המנוסח בשפה קולחת.

הכותב היצירתי

כותב זה חי ונושם את הכתיבה. בפסקאות הפתיחה שלו הוא יקשר נושאים שאין ביניהם כל קשר לכאורה. כך למשל, במאמר על ניקוי אינטנסיבי באמצעות מכונת לחץ, יקדים הכותב וירחיב עד כמה שהלחץ הנפשי והפיזי מזיק לבריאותו של האדם, ובפסקה שלאחר מכן הוא יפתיע ויציין כי במקרים מסוימים הלחץ הוא טוב. לאחר קריאה של מאמר הנכתב על ידי כותב זה, לא ניתן להישאר אדישים. 

הקופירייטר

תפקידו המקורי של הקופירייטר הוא לייצר רעיונות עבור פרסום, אך רבים מהקופירייטרים עובדים גם ככותבי תוכן לעבודות שיווק באינטרנט שונות. האתרים מצדם יוצאים נשכרים, שכן לא פעם זוכים הטקסטים המועלים אליהם לכותרות מושכות ומקוריות שרק מעודדות את הקוראים להמשיך ולקרוא. 

החוקר

כותב התוכן אינו מוכרח להיות מומחה בתחום שעליו הוא כותב, אך הוא צריך ללמוד עליו לא מעט. ישנם כותבי תוכן שמשקיעים רבות בלמידה ויורדים עמוק לפרטי פרטים. כך, הם עורכים טבלאות, מסכמים את עיקרי הדברים ואינם מהססים להתייעץ עמכם, בעלי העסקים המומחים בתחום.

קורא המחשבות

אחד הנושאים החשובים יותר שיש לשים אליהם לב בכתיבת תכנים הוא להתאים את התוכן לקהל היעד. ישנם כותבי תוכן שפשוט קוראים את מחשבותיהם של הגולשים ומתאימים את המילים באורח פלא. כך הם גורמים לגולשים להתעכב דווקא באתר שלכם ולבצע בו פעולות. 

כותב שיש לו כמה כובעים

כותבים מקצועיים וטובים באמת הם למעשה שילוב של שניים או יותר מהטיפוסים שהוזכרו לעיל. הם יודעים לפעול לפי הכללים כשצריך, אך גם לשל יצירתיות או לערוך מחקר שלם על נושא מסוים. צריכים תכנים לאתר. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתרשם מתיק העבודות שלנו. 

כותבי תוכן שכדאי להכיר
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
אולי יעניין אותך גם