קידום ממומן הוא תהליך של מותג משלם עבור קידום בפלטפורמות מדיה חברתית. ניתן לעשות זאת על ידי פרסום מודעות בתשלום, מתן מוצרים או שירותים בחינם, או על ידי הפעלת מבצעים מיוחדים. קידום אורגני הוא תהליך לגרום לתוכן שלך להתפשט באופן אורגני באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר. קידום אורגני מתרחש כאשר אנשים משתפים את התוכן שלך מרצונם ללא כל השפעה חיצונית ממותגים אחרים או סוכנויות פרסום.
קידום ממומן הוא סוג של שיווק שבו חברה אחת משלמת לחברה אחרת כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלה. קידום אורגני הוא סוג של שיווק המקדם מוצרים או שירותים של אדם פרטי ללא כל עזרה מבחוץ. קידום אורגני הוא לא רק מה שאתה אומר, אלא גם איך אתה אומר את זה. האופן שבו אתה מדבר על המוצר שלך יכול להגדיל או להקטין את הסיכויים למשוך לקוחות חדשים. קידום אורגני הוא סוג של שיווק שנעשה ללא שימוש במודעות בתשלום. זה נעשה בדרך כלל במדיה חברתית, בלוגים ופלטפורמות מקוונות אחרות. קידום ממומן מתייחס לשימוש בפרסום בתשלום לקידום מוצר או שירות. ההבדל בין קידום אורגני לממומן הוא שבקידום אורגני אין כסף מחליף ידיים ובקידום ממומן כסף כן מחליף ידיים.
יתרונות וחסרונות של אורגני וממומן
ישנם שני סוגי מבצעים בעולם: אורגני וממומן. קידום אורגני הוא כאשר החברה מוציאה את הכסף שלה כדי לקדם את המוצר או השירות שלה. קידום ממומן הוא כאשר חברה משלמת עבור פרסום. קידום אורגני הוא אישי יותר ויש לו סיכוי גבוה יותר להצליח מכיוון שאנשים סומכים על מה שהם רואים בחיי היומיום שלהם יותר מכל דבר אחר. לקידום ממומן יש סיכוי גבוה יותר להצליח כי הוא מקבל תשלום, כך שאנשים נוטים יותר להאמין בו, כמו גם לראות אנשים רבים בו-זמנית.
קידום אורגני הוא סוג של שיווק שנעשה ללא שימוש בכל פרסום בתשלום. זה מסתמך על אופטימיזציה למנועי חיפוש ומדיה חברתית כדי להניע תנועה. קידום ממומן, לעומת זאת, משתמש בפרסום בתשלום כדי לקדם מוצר או שירות. קידום אורגני הוא כאשר חברה משלמת כדי לפרסם בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב. הפוסטים נראים בדרך כלל על ידי הציבור וניתן לשתף אותם על ידי כל אחד. קידום ממומן הוא כאשר חברה משלמת כדי לפרסם בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב. הפוסטים נראים רק על ידי קהל היעד שלהם.
מה ההבדל הבולט בין קידום אורגני לממומן?
זו שאלה שנשאלת לא פעם על ידי משווקי תוכן. קידום אורגני פירושו שהחברה או המותג מקדמים תוכן משלהם ברשתות חברתיות ובפלטפורמות אחרות ללא כל קידום בתשלום. קידום ממומן, לעומת זאת, הוא כאשר החברה או המותג משלמים עבור פרסומת כדי לשתף את התוכן שלהם במדיה חברתית ובפלטפורמות אחרות. קידום אורגני: קידום אורגני יכול להתבצע בדרכים רבות. זה יכול להיעשות גם מפה לאוזן מחברים, בני משפחה, קולגות וכו'. כאשר מישהו משתף את התוכן שלך עם החברים ובני המשפחה שלו, אתה יכול להשיג טווח אורגני בגלל שיטת הפצה אורגנית זו.
לסיכום, קידום ממומן: כאשר חברות נותנות חסות לפוסטים ברשתות חברתיות או בפלטפורמות אחרות באמצעות פרסומות בתשלום, הן מסוגלות להגיע להרבה יותר אנשים מאשר רק לאלה שיש להם גישה לאותו פלטפורמה/אתר מדיה חברתית. זה מאפשר להם למקד לקבוצות מסוימות של אנשים, מה שבתורו מגדיל את הסיכוי לשתף את התוכן שלך עם החברים ובני המשפחה שלהם, מה שיעשה ההבדל בין קידום אורגני לממומן הוא שקידום אורגני בתשלום על ידי החברה בעוד שקידום ממומן משולם על ידי צד שלישי. קידום אורגני: מבצעים אורגניים הם מבצעים המשולמים על ידי החברה. זה כולל פרסום, יחסי ציבור וקמפיינים שיווקיים. קידום ממומן: מבצעים ממומנים הם מבצעים המשולמים על ידי צד שלישי. זה כולל שיווק משפיענים, שותפויות מותגים ומיקומי מוצרים.